Fasta, Måndag och PT-Pass

Tänk att helgen går så fort, måndag igen och på måndagar är det givetvis fasta som varje måndag. Ja så ser det ut i mitt liv just nu. Det bästa med denna måndag är att jag har inbokat PT-pass med Emelie.

Från att ha haft ont rätt mycket i min rygg och höft så har jag inte haft ont på många månader. Minns inte ens när jag hade ont senast…. måste tänka…. hmm det är nog minst ett år bort. Så himla skönt!

Så igår kväll startade jag min fasta efter att vi åt middagen, entrecote med massa smör. Nästa gång jag äter middag är på måndag kväll. Tidigare hade jag väldiga problem med att fasta men nu är det som vilken dag som helst. Känner varken hunger, har inga problem med att träna. Har samma energi hela dagen igenom. Så himla skön känsla, lite svår att beskriva ifall man inte har fastat och tränat.

När jag fastar äter jag ingenting. Dricker bara vatten och ev lite svart kaffe. Inga kosttillskott eller så. Kör jag en längre fasta kompletterar jag med salt och magnesium. Läs gärna min inlägg om fasta.

Nu tillhör 24 h fasta min vardag, jag känner att jag mår bra utav det. Jag låter min kropp vila, återhämta sig från allt man stoppar i sig. Men jag vet att det är många på mitt jobb som reagerar över mina val men men jag bryr mig inte. Jag kör mitt race, som jag alltid gjort.

Även när jag har PT-pass hos Emelie så fastar jag. I början var jag kanske lite orolig att jag skulle krokna under passet men det har jag lärt mig nu att jag inte gör. Konstigt nog har koppen energi ändå hela passet igenom. Kroppen är helt enkelt amazing eller hur?

Ska bli spännande att se vad Emelie hittar på idag när vi ses i eftermiddag. Jag hoppas på ben, för det har jag lärt mig att älska genom henne.

Ha en underbar måndag!

4 kommentarer

  • Andreas Sandström

    Det är faktiskt inte så konstigt att kroppen orkar att gå utan energi under en hel dag trots träningen. Det som däremot kan bli problematiskt är ifall blodsockernivåerna är för låga så kan den träningen som är anaerob (syrefri) inte vara optimal.Det är alltså träningen som är högintensiv och i kortare tidsperioder. Kroppens muskler är nämligen i behov av glukos vid dessa tillfällen.

    Men med det sagt så DÖR vi inte av fasta direkt, trots att många i personalrummen runt om i världen vill påstå det.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.