Om Pernilla

Pernilla Lantz heter jag som skriver och driver denna blogg som funnits sedan 2013. Här skriver jag om mitt liv, träning och den mat jag äter, KETO/LCHF lågkolhydratkost. Inspiration hämtar jag från kokböcker, andra bloggare eller tidningar.

Anledningen till att jag lade om kosten var många men framför allt vägde jag för mycket. Läs mitt inlägg från 2016 då jag skriver lite om det.

Recepten jag har gjort hittar du under fliken, Recept. Vi köper allt vårt kött och ägg hos vår lokala bonde i Lindome, Gödebergs Gårdsbutik. Förutom mitt intresse för kost så tycker jag om att röra på mig i form av styrketräning, cykla mountainbike eller bara vara ute i naturen. Lyssna på fåglarna eller bara sitta i skogen och lyssna!

Mitt mål med träningen är att må så bra som möjligt, få en stark kropp som orkar av vardagen. Under fliken Min Träning hittar du mitt träningsschema.

Jag sätter hela tiden upp mål med min träning i form av olika utmaningar eller lopp. Jag har sprungit ett maraton, vårrus och midnattslopp. OCR lopp och Tjejvasan. Hela tiden olika utmaningar.

Du hittar alla mina resultat under fliken Tävlingar.

Förutom på min egna blogg så har jag bloggat på Matkärlek

Tillsammans med Matilda Brasar driver vi Ketopodden. Ett nytt avsnitt släpps var 14:e dag där vi diskuterar olika ämnen kring den ketogena kosten.

Instagram: Pelantz 

Facebook: Pernilla Lantz, lågkolhydratkost och rörelse

YouTube: Pernilla Lantz Cykelglädje!

PR/Annonsering/Samarbete

Jag gör gärna samarbeten på bloggen eller på mina social media kanaler så länge det känns relevant för mig, bloggen och mina läsare/följare.

Läs vidare på sidan PR/Annonsering/Samarbete.

Jag hoppas att du gillar min blogg och att jag inspirerar dig till hälsosammare livsstil.

Foto: OH Honey Photography

6 kommentarer

  • Lena

    Tack gode Gud för såna dom dej. Hittade dig på Facebook idag. Följer dej nu. Är en tjockistant som gått upp å ner under åren. Började 4 v LCHF här i aug har tappat 6 kg med grädde smör o gosaker. Har trillst tillbaka t s
    Kolhydratträsket men drar mig tillbaka t LCHF-tänk. Kände igen magbesvären so nu börjar ge sig. Blodsockervörden o blodtryck går gått ner. Kommer följa din blogg o recept. Tack för inspiration att fortsätta

  • Linnéa Pålsson

    Åh vilken härlig blogg, jag kommer definitivt följa dig. Goa recept 😊 som måste testas, är en tant som börjar med lchf/paleo om vartannat men lyckas inte så bra, jo ett tag men faller tillbaka om nån anledning. Jag har typ 2 diabetes och äter även mediciner dom höjer blodsockret men nu så blir det en omstart som kommer att hålla. Ska lusläsa bpde blogginlägg och recept 👍😊

    • Pernilla

      Hej Linnea, vad glad jag blir av dina ord. Kul att du tycker om bloggen. Välkommen till mig. Ja på bloggen finns en heldel recept allt från superstrikt LCHF till mer Ketogen kost. Bara att höra av sig ifall du undrar över något!//Pernilla

  • Anna

    Hej.

    Jag undrar om du testat de här produkterna? https://lowcarb-keto.se/lowcarb-keto-pizza-med-bambufiber-och-vetefiber/
    De verkar ha intresanta saker men jag vill görna höra någon annans åsikt. Jag har kört keto med sådär resultat. Jag tror det beror på att jag inte kan låta bli mejeri produkter så jag överstiger min ”nivå”. Sen har jag oerhört svårt att låta bli bröd och de bröden jag gjort på LCHF/Keto har jag oerhört svårt för.

    Ha en bra dag.
    Anna

    • Pernilla

      Hej Anna, vad roligt att du har hittat till mig!

      Generellt är jag emot den typ av produkter eftersom jag tycker att de är lite för dyra och brukar undra vad de innehåller egentligen. Jag brukar göra pizza på pofiber och äggvita tidigare, har ett bra recept på bloggen – https://www.pernillalantz.se/keto-pizza men har upptäckt att vissa butiker har pizzabottnar från For Real Foods – https://www.forrealfoods.se som är betydligt billigare än detta pulver och säkert godare 😉

      Ja, mjölkprodukterna kan ”stoppa upp” viktminskning om det är det man är ute efter. Bröd kan vara svårt att avstå för vissa, jag har också testat många ”bröd” recept och jag tror att detta är det godaste jag har gjort. Det är min vän Emelie som har gjort grundreceptet, jag brukar göra de som små frallor och ha sedan i frysen och tinar upp efter att jag äter de -https://undermyumbrella.se/2017/february/tokenkelt-lchfbrod.html

      Ett tips är att försöka göra såser på majjo istället, jag brukar blanda Ajvar och Majjo, blir supergott. Passar till det mesta. Lycka till!

      Ha en fin dag!
      //pernilla

Kommentera

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.