Läkarbesök inbokat och guldris på plattan!

Då har jag fått en tid hos en läkare som ska få titta på min höft, så får vi se vad de säger. Håller tummar och tår att det inte är något allvarligt. 

Testade att köra spinning i söndags med Anders och Andreas, två urstarka gubbar som bara kör. Vi körde långa intervaller 5 x 8 minuter med 2 minuters vila mellan varje pass. Helt galet, jag hade fullt upp att bara hålla koll på att jag låg rätt med kadensen…. haha ont i rumpan efteråt men funkade bra med höften!

Styrketräning likaså funkade bra, körde marklyft, squats, triceps, biceps, mage och rygg med fria vikter, funkade kanon!

Till middag igår gjorde jag min favvo, du har väl testat?

GULDRIS eller blomkålsris färgat med gurkmeja, så sjukt gott tycker jag. Som vanligt serverade jag lax med räkor till, mums! Grundreceptet kommer från Fanny, Lesscarbs.se

Denna gången slängde jag ner sparris, salladslök och spenat. Inget rött denna gången 🙂

Guldris

Portioner 4

Ingredienser

  • 1 st Blomkålshuvud
  • 2-3 msk Gurkmeja
  • 1/2 tsk Örtsalt

Välj sedan vad du önskar: spenat, salladslök, broccoli, aubergine, röd paprika, tomat osv

Instruktioner

  1. Börja med att riva blomkålen med ett rivjärn och lägg över i en stekpanna.

  2. Lägg i en stor klick smör, kokosfett för att steka blomkåls tillsammans med de grönsaker du har valt att lägga till.

  3. Själv har jag alltid i spenat, salladslök, tomat, fänkål och röd paprika

  4. Stek allt detta tills det mjuknar, har du grova grönsaker så tar det längre tid. Så skiva tunt eller små bitar. Jag brukar lägga på ett lock över en stund medan jag gör något annat.

Du kanske även gillar

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.