Inför mitt första marathon

I samarbete med Solvikingarna och Göteborgs Marathon
Nu i helgen började jag med de riktigt långa passen, inför mitt första marathon i oktober.

Tanken är att jag ska springa hemifrån mig i Lindome hela vägen in till Göteborg och tillbaka igen, då får jag ihop ca 30 – 33 km beroende på vart jag vänder. Upptäckte att det enbart är 15 km till Universeum från mig 🙂

Vid Universeum tog jag mig en fika, dvs lite Berry Boost och en dricka, Reload Vitamin Well för att få lite energi i mig så att jag skulle orka hem igen. Eller så var det något annat som gjorde sig påmind…

Ont

Vad händer när jag är ute för första gången på ett utav mina långpass? jo jag får gigantiska blåsor på stortån och vid trampdynan. Till slut orkade jag inte springa mer, hade så ont. Så jag gav upp vid Mölndals station och tog pendeltåget hem till Lindome. Först blev jag irriterad men sånt som händer,  vi får se från den positiva sidan, jag fick ihop 20 km sammanlagt vid ett och samma tillfälle. Perfekt!

Lågpuls träning

Så till nästa helg gäller det att tagga om, fixa fötterna och på´t igen! Förutom fötterna kändes kroppen väldigt bra, pulsen låg inte så högt som tidigare vilket är jättebra för min del. Snittpulsen höll sig på 146 men jag kan säga att jag tittade lite då och då på min pulsklocka för just sänka farten så fort den gick över 160 för då bränner jag ur mig istället. Vilket jag inte vill.

Läs gärna mina tidigare inlägg om Göteborgs Marathon, här och hur mitt träningsupplägg ser ut hittar du här.

Är du intresserad utav själv springa Göteborgs Marathon den 14 oktober går du in och anmäler dig här.

Eller häng med på Solvikingarna träningar, du hittar alla information via deras hemsida.

På en bänk utanför Universeum

Du kanske även gillar

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.