Nytt träningsupplägg

Hej,
Nu när Tjejvasan är genomför och fokus hamnar på Tough Viking som är i april, måste jag tänka om när det gäller min träning. Tough Viking är en 8 km lång hinderbana, ca 20 st hinder är det längs vägen innan man kommer i mål.

Kommer bli många start och stopp, intervaller, kan tänka mig att jag behöver bygga mer styrka i min överkropp för att orka med allt. Intervallöpning för att ha flåset. Måste även tänka på att GöteborgsVarvet är en månad senare så även långa löpturer på 1 – 2 mil måste även planeras in.

Planen är följande:
Dip – där tränar man rygg, armar – triceps       3 x 10 reps
Chins – där tränar man rygg, armar – biceps    3 x 10 reps
Bänkpress – bröst, vikt 7,5 kg på var sida        3 x 6 reps
Axlar – 10 kg vikt platta, “kör bil” håll den framför dig och för den upp mot huvudet och sedan ner mot naveln. 3 x 10 reps

Sen kommer jag att köra mina vanliga övningar när det gäller magen, ben. Får testköra denna vecka och sedan göra en utvärdering. Kanske plocka in Sofi på en PT-timme eller fråga Robert som kör Crossgym om lite tips.

Tidigare träningsupplägg hittar du här.

 

Du kanske även gillar

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.