Löpning

Denna vecka har Anders varit iväg med jobbat på annan ort så det har varit lite svårt för mig att komma iväg till gymmet. Läxor ska göras, mat ska handla och tillaga men det hindrar inte mig att ta mig en löptur.

Älskar löpning, man rensar skallen och det kan man behöva ibland.  Just nu är det väldigt mycket på jobbet, man tänker mycket och då kan det vara skönt att springa iväg på en kort löptur. Man kan nästa säga att man gör en urladdning, kroppen blir lugn och skön.

Alla årstider har sin tjusning men på något sätt så tycker jag om att springa på hösten, vintern och tidig vår. Luften är ren och kall, sommaren är oftast så pass varm och fuktig.

Läs ett tidigare inlägg om hur du kommer igång med löpning, klicka här! För kan jag älskar detta så kommer säkert du också att göra det på sikt. Värt ett försök tycker jag 😉

Alltid efter mina löppass så avslutar jag med armhävningar 3 x 10 st, situps 3 x 50 st, planka – stå så i en låt. Orkar du inte på benen så går du ner på knä. Utfall 3 x 20 st per ben.

Men ikväll kommer Anders hem igen och då blir det en tur till gymmet och givetvis är jag inbokad på crossgym på fredag. Den perfekta starten på helgen!

Så här kan det se ut när jag gör mina övningar på vår uppfart utanför huset en kväll 🙂

situps
Situps 3 x 50 st
planka
Stå planka under en låt
armhavning-1
Armhävningar 3 x 10 st

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.