Kesoplättar, supergoda!

Är det fredag så får man lyxa till det lite med lyxlunch, Kesoplättar. Jag kommer garanterat att göra de igen, supergoda.

Tror att jag för längesedan gjorde Kesoplättar men tyckte att det var lite pilligt men så pilligt var det inte. Tänk på att inte ha för hög värme på stekpannan, jag hade på 6:an. Otroligt goda och om det blir Kesoplättar över kan du ha de som botten till varma mackor. Tänkte testa att frysa in dom, så man har för framtiden.

Jag serverade tinade blåbär och hallon med en klick grädde. Fick tummen upp av Anders. Två Kesoplättar åt jag och blev supermätt.

Receptet är från Anne Aobadia och kokboken Vardagsgott med LCHF.

Kesoplättar

Maträtt Lunch
Förberedelser 10 minuter
Tillagningstid 15 minuter

Ingredienser

  • 6 st Ägg
  • 250 gram Keso
  • 2 msk Fiberhusk
  • 1 msk Kokosolja
  • smör att steka i

Bär och grädde till servering.

Överblivna kesoplättar kan med fördel användas till att göra varma mackor. Lägg på topping och massa ost och så in i ugnen.

Instruktioner

  1. Blanda allt med stavmixer.

    Låt stå en stund för att svälla

  2. Värm smör i stekpanna eller plättjärn

  3. Stek plättarna på medelhög värmen 3-4 minuter på varje sida.

    Det blev ca 6-7 st större plättar när jag gjorde Kesoplättar

Kommentera

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Betyg




Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.