Coleslaw – mjölkfri

Nu i helgen när jag gjorde Keto-biffar och järpar, passade jag även på att göra en glasburk med Coleslaw.

Ni som följt mig ett tag nu vet att jag älskar när det är enkelt och detta är enkelt. Perfekt att kunna ha i kylskåpet. Bara att ta fram som tillbehör till kyckling, en köttbit eller en biff. Snabbt, enkelt och du får en bra middag helt enkelt. Jag har varit dålig på att göra Coleslaw men ska helt klart bättra mig nu när jag gjort ett gång biffar som jag lagt i frysen. Kan det inte bli enklare….

Coleslaw – mjölkfri

Förberedelser 10 minuter
Tillagningstid 5 minuter
Total tid 15 minuter
Portioner 6

Ingredienser

  • 700 gram Vitkål
  • 1/2 st Paprika
  • 1,5 dl Majonnäs
  • 2 msk Vinäger
  • Salt, peppar

Instruktioner

  1. Börja med att skära kålen i tunna skivor och dela de gärna även på längden så att det blir enkelt att ta ur din burk sedan.

  2. Gör detsamma med paprikan och lägg allt i en skål.

  3. Tillsätt majonnäs, vinäger och rör runt, smaka av med salt och peppar.

  4. Lägg över i din burk och ställ in i kylskåpet. Klarar sig upp till en vecka i kylskåp.

Du kanske även gillar

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.