Hur stel kan man bli?

Precis den frågan ställde jag mig förra veckan, hur stel kan man bli? Okej om jag ska erkänna så är jag väldigt dålig på att stretcha efter min träning men alltså så här stel har jag inte varit tidigare.

Nu har både min PT Emelie sagt till mig och min poddkollega Matilda. Japp, det är bara att erkänna, jag är stel! Så nu har jag lovat mig själv att verkligen ta tag i detta med stretch/yoga. Något som jag har läst och hört nu när jag grottar ner mig mer och mer i klimakteriet så står det att det blir viktigare med återhämtning och stretch.

Jag har lovat mig själv att minst 3 gånger per vecka ska jag göra någon form av stretch/yoga hemma eller på gymmet. Började med ett lunchpass i måndags hemma. Googlade fram Yoga för nybörjare och stela höfter. Det var rätt svårt att få in tekniken men jag tänker trägen vinner.

Det var inte mer än max 10 minuter som jag gjorde övningarna. Upptäckte att det var otroligt skönt efteråt även om det gjorde ont i musklerna medan jag gjorde det eller rättare satt i positionerna. Även igår när jag var på gymmet avslutade jag med att göra några stretchövningar eller yogaövningar. Tycker att det är lite samma/lika 🙂

Nu gick det mycket lättare att göra dessa övningar, först så var jag verkligen uppvärmd i kroppen. Så jag reviderade min plan och tänker att jag avslutar varje pass med att göra mina övningar av stretch/yoga.

Är du också stel? Gör du några bra övningar för det som du vill dela med dig?

Denna film började jag titta på för att få in tekniken,

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.