Vackra Meribel

Nu har vi varit i vackra Meribel i fem dagar. Anders och Vincent har kört Enduro2 här under tre dagar. Själv har jag passat på att vandra och kört bikepark tillsammans med Pia och Charlotte.

Det var i torsdags som vi kom till Meribel från Les Arcs, franska alperna. Vi har hyrt ett hus här i Meribel tillsammans med 4 andra familjer. Alla grabbar har kört Enduro2, en MTB tävling likt den tävlingen jag körde i Arvika. Skillnaden med denna, Enduro2 är att den pågår i 3 dagar och har mellan 3-6 delsträckor per dag. Idag tisdag, kan jag säga att alla är trötta och rätt slitna i kroppen. Anders och Vincent hamnade på plats 91 av 150 startade, så det är jättebra jobbat. Det var Vincent första tävling utomlands.

Under tiden grabbarna har tävlat har jag, Pia och Charlotte passat på att vandra här i Meribel. Helt magiskt och den dagen då vi vandrade var vädret helt klart. Vi såg Mont Blanc så tydligt, helt galet vackert. Du ser bilderna här nedanför.

Vi har lagat mat tillsammans på kvällarna så kosten här har inte varit den bästa men men nu när vi rullar iväg själva styr vi upp den igen.

I söndags körde vi tanter bikepark, såå himla roligt. Vi hittade en flowig led nedför berget som vi alla gillande. Eftersom lederna är så pass långa hinner man inte med så många åk. Det tog oss ca 15-20 minuter att ta oss ner för berget. Leden som vi körde var blå och hade några sektioner som var lite små stökiga med massa burms. Riktigt nice!

Igår måndag, var sista dagen på tävlingen. De har haft toppen väder alla dagar utom igår då det regnade och åskade som bara den. När det åskar så stänger de av liften, så det blev lite ”väntetid” igår innan de fick rulla vidare på tävlingen.

Vincent har varit jätteduktig under dessa tre dagar, inte gnällt något. Han har tyckt att det har varit roligt, så vi får se ifall det blir fler gånger. Alla har nu lämnat Meribel, vissa kör hem mot Sverige igen och vissa drar vidare på nya äventyr.

Vi rullar vidare mot La Grave, där vi ska vandra och gå Via Ferrata. Ha en fin dag!

Enduro2
Daniel, Jesper, Anders och Vincent innan start på Enduro2
Meribel Frankrike
Jag, Charlotte och Pia på vår vandring!
En härlig bäck som porlade längs vår vandring.
Ett glas bubbel på berget!
Meribel Frankrike
På väg upp till toppen på berget!
Bikepark Meribel
Det här är livet!
Titta in utsikten, wow säger jag bara!