Skidsemester i Hundfjället, del 2

Alltså vilken underbar sportlovsvecka vi har det här. Strålande sol och några minusgrader på dagarna. Kan inte bli bättre!

I tisdags åkte jag längdskidor på förmiddagen, just för att få några kilometer i kroppen inför Tjejvasan. Vilka spår säger jag bara. WOW!! pricken på i:et gjorde det inte bättre att det var strålande sol redan från kl 09:00 då jag drog iväg. Totalt under förmiddagen blev det 12 kilometer på ca 1,30 h. Tog några fotostopp under resans gång. Sedan tillbaka till stugan för att duscha och byta om till slalomkläder och tillbaka till backen för att köra slalom resten av dagen.

Man är så himla trött och go i kroppen när man går och lägger sig. Tror inte vi har varit vakna mer än till klockan 22.00 innan vi alla har slocknat. Men det bästa är ju att man är uppe med tuppen och då kan man vara i backen tidigt så att man får sig ett manchester åk 🙂

Idag onsdag träffade vi på Anna-Karin (kusin fru) med barn i backen i Tandådalen. Vi körde några timmar innan vi åkte tillbaka till Hundfjället och stugan för att värma på badtunnan inför kvällen. Vincent och Erik passade på att busa i snön, klättra på tak och bara akta sig för att ramla ner i ravinen….. ja de gjorde som barn bäst gör, leker i snön!

I morgon, torsdag blir det längdskidor för hela slanten tillsammans med Anders. Tänkte jag skulle hinna med att köra 20 kilometer innan veckan är slut. Anders ska köra företagsstafetten med sitt jobb så även han behöver öva lite. Om inte annat är det en väldigt skön träning och man får vara ute i naturen. På kvällen har vi bokat bord på Lammet & Grisen för lite Alla Hjärtans Dag Middag. Mysigt värre eller hur!?!

Här finns mer information om de svenska fjällen som vi har, som Ridestore Magasin har skrivit.

KL 09:00 drog jag ut i detta goa väder
Underbara spår mellan Hundfjället och Tandådalen
Kortspel på kvällarna
Vår utsikt från stugan mot Hundfjället
På toppen vid Tandådalen
Puss på dig, älskling!
Kaffe i solen vid stugan